Zuchinni med nötfärsfyllning...

Publicerat: 2012-03-08 Kl: 18:12:47 | I kategori: Mat & Recept


Dagens middag bestod av zuchinni med nötfärsfyllning. Väldig god och enkel att laga. Till det åt jag en god sallad med oliver, fetaost och röd paprika...



Recept

Ingredienser

2 lagom tjocka zuchinni
250 gr nötfärs
1/2 glas ris
2 lök
1 dl persilja
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar
1 msk tomatpure
1 dl olivolja
2 glas vatten

Börja med att hacka lök och persilja, och blanda sedan med resten av ingredienserna ( nötfärs, ris, tomatpuré,salt, svartpeppar och olivolja). 

Dela en zuchinni i 3 delar ungefär och ta ut det som finns inuti zuchinin altså gräv det med en sked eller kniv, tills det ser ut som en kopp ungefär :) När du är färdig med det så fyller du zuchinni med nötfärsfyllningen och lägger det i en gryta. Sedan häller du över 2 glas kokt vatten och fortsätter låta det koka på låg värme i ungefär en kvart. Du kan känna av med en gaffel och se om zuchinnin fortfarande är hård om du skulle känna dig osäker. Svårare en så är det inte... 

Hoppas det smakar!
Kommentarer
Postat av: Bellasvida

Åh mamma gör så god fyllning till grönsakerna! Men ska testa att göra denna :)

2012-03-09 @ 11:09:18
URL: http://bellasvida.blogspot.com
Postat av: Natta

oo jag älskar Mihsi!

men jag gör inte det på de sättet men jag ska testa ditt recept också !

kram tack för en bra blogg!

2012-03-09 @ 16:00:57
URL: http://foodbynatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0