Frisör utbildning...

Publicerat: 2012-03-13 Kl: 20:03:09 | I kategori: Makeup o Hårstyling


Yes, precis som det står i rubriken. Jag gick en 9 månaders intensiv frisörutbildning i Malmö under 2010 på Leep School of Hair. Jag har enda sen jag minns älskat allt där jag kan använda min kreativitet. Men ifall ni undrar om jag är nöjd med den utbildningen jag gick så är svaret sisådär. Jag kan säga det var värt såmycket som det priset jag betalade för, om man nu jämför med frisörutbildningar som går på 200 - 300 tusen kronor. När det gäller privata utbildningar så måste man verkligen ha skinn på näsan och visa framfötterna annars lyckas man inte. Du måste suga åt dig all information du får, om inte är det bara du som förlorar på det. Men ärligt talat så räcker det inte med att gå en utbildning för att bli en duktig och kunnig frisör, utan man måste uppdatera hela tiden. Öva öva öva och gå på mässor, låt kreativiteten flöda. Mer om utbilningen hittar ni här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0