Äppelpaj...

Publicerat: 2012-03-20 Kl: 21:50:32 | I kategori: Mat & Recept


Jag hade lite tid över efter tvättningen idag, så jag slängde ihop en snabb äppelpaj som jag tog med till syrran.

Ingredienser

2 dl mjöl
2 dl socker
200 gr margarin
2 dl cornflakes ( om man vill ha en knaprig paj )
1 msk vaniljsocker
3 stora äpplen
1 msk kanel



Börja med att mixa ihop mjöl, socker, corn flakes, vaniljsocker och margarinet till en grynig massa.



Skala och skär äpplena i tunna skivor och lägg dem i den smörjda formen.



Strö sedan kanel över äppelskivorna och därefter smuldegen över äpplena. Grädda i ca 20 minuter i 225 grader tills äppelpajen får lite färg.



Glöm inte, vaniljsås bredvid äppelpaj är pricken över i:et. Jag använder alltid Marsán snabb vaniljsås...

Hoppas det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0